Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fogyasztóvédelem: MÁJUS
A májusi hónap aranyat ért! A fogyasztók szinte minden nap megleptek valamivel, ami a fogyasztóvédelemmel, a feketemunkával és egy új fogalommal, a megélhetési hamistanúzással kapcsolatos! A Fogyasztóvédelmi egyesületünk telefonja egyfolytában izzott. A panaszok többfélék, illetve mélységében is eltérőek voltak. A vásárlók többsége a bevásárló központok akciós termékeinek már nyitáskori hiányáról, valamint a hirdetési újság árainak eltéréséről panaszkodtak. Pl. K. – néni Kistelekről könnyes szemmel magyarázta, hogy sorban állt, – reggeli nyitásra - ám mire odaért a pulthoz, elfogyott (!) a masszírozó gép, és az infra lámpa. - Higgye el sok, sok nélkülözésembe került, mire ki tudtam szorítani a gyógyszerkiadások mellett, ezt a pénzt! Az eladók arra hivatkoztak, hogy kevés érkezett! Kimentem a helyszínre, - a Plusz bevásárló központba, - Kistelek - s meggyőződtem K. néni igazáról. A plusz áruház hibázott, mivel rosszul mérték fel az igényt! A ruházati kereskedőknél nem kapnak számlát, csak blokkot arra hivatkozván, ha nem megfelelő a termék, blokk ellenében visszaveszik? Többen birtokháborításban kérték a véleményemet, hogy hová kellene fordulniuk… Sándorfalvárol B Pál arról panaszkodott, hogy az egy napja vásárolt fűnyíróját, ami már az első napon elromlott, nem akarták kicserélni, csak javíttatni. Csongrádról a neve elhallgatása mellett kérdezte egy nő, hogy mért nem kapott az új kerékpárjához szerszámokat? Segíteni így nem tudunk, ha nincs megadva az üzlet s az Ön neve tisztelt asszonyom! Tömörkénynél a bejelentők a hentesáru frissességét kifogásolták, a csomagoló anyagba alig fér bele a felvágott, a kenyércsomagolásáról már nem is beszélve. Meddig lehet az őrültkávét megvenni a szavatossági idő lejárta előtt! - kérdezte Amál néni. Szegedről elragadtatással beszéltek a Fogyasztóvédelmi Irodáról, s remélik, hogy segítségükre leszünk a bizonytalan eredetű élelmiszerek felderítésében, a kínai termékek – garanciális - egyéb problémái felszámolásában, valamint a műszaki cikkek leírásának megértésében (?). Ó pusztaszerről, a magas élelmiszerárakról tettek említést, s a pékáru nem mindig friss. A kenyér becsomagolása itt is problémás. Baksról érkezett a legtöbb bejelentés!
A vásárlás nevelő hatása
Többen kérték, hogy sűrűbben kellene fogyasztóvédelmi ellenőrzéseket tartani az élelmiszer boltokban, vendéglátó helyiségekben, a piacokon, a fodrászatoknál, illetve szobafestőknél. Számlát, nyugtát nem szokás adni a piacon, az őstermelőknél, a kereskedőknek, a szobafestőknél, sem a fodrászatban. A Dél-alföldi régió piacain sűrűn lehet hallani a cigi, cigi szót. Továbbá szóba hozták az engedély, illetve a szakmával nem rendelkező mestereket, akik egyfolytában emelik az áraikat! Sajnos ezek használják ki a fogyasztóvédelmi felügyelők, ellenőrök, valamint a város távolságát! A feketemunkások a hátuk mögött érezhetik egyes hivatalok védelmét!
Elmentem az orvoshoz gyógyszert kiíratni. Ott ért a legnagyobb meglepetés. A váróban sokan üldögéltek. Arról beszélgettek, nem érdemes jelenteni a fogyasztóvédelmi jogsértéseket, a feketemunkát, a környezetszennyezést… stb.
A szülők veszteséget idéznek elő a gyermekeiknek, ha nem viszik magukkal a bevásárló körutakra, s nem tanítják őket a fogyasztóvédelem alapjaira, az áruismeret alapvető szabályaira. Mit lehet, mit kell, mire, muszáj odafigyelniük. A gyerekeknek bizsergő élmény az áruház hangulata, a felvillanó fények játéka, a polcok közötti nézelődés. Az élelmiszerek sokaságának megérintése, emocionális élményt, belső feszültséget hoz fel a lelkük mélyéből. Izgatottá válnak. Az áru csomagolási technikája, színe, formája, tapintása egy életre meghatározza a termék felismerését. A csokoládé ízének emlékképei megindítják a nyálképződést s a csomagolás felismerését. A felnőtt a csomagolás színeiből, a méret nagyságából azonosítja a már egyszer vásárolt árút. Pl., a sport szelet. A vásárlási szokásokat a család anyagi helyzete határozza meg. Mert te megérdemled szlogen, arra ösztönzi a hátrányos helyzetűeket, hogy „törvénysértéseket” kövessenek el. Ha nem a hirdetett termékekben jársz, vagy nem azokat az áruféleségeket fogyasztod, netalán elhízott vagy… Az a diák érzi magát biztonságban, aki fogyasztóvédelmi ismeretekkel rendelkezik. A férjek egyszerűen nem szeretnek boltba járni! Na ezt használják ki a gyártok, forgalmazók. Nem véletlen, hogy több tonna tőkehúst, élelmiszereket semmisítettek meg a társszervek ellenőrei. Szaporodnak a fekete vágóhíd bonvivánjai! Átcímkézik a szavatossági jelzéseket, rendszeresen becsapják a vásárlókat! Ettől függetlenül számtalan élmény éri az embereket az áruházakban. Találkoztam ezzel, láttam a szomszédot, a főnökömet. A párok naponta találkoznak érzelmi nyomással vásárlásaik során, s ha közben különbözik a véleményük azt ne a kiskorú előtt, fejtsük ki. Azok a nebulók, akik együtt vásárolnak a szüleikkel, szeretett teljesek, határozottak s általában kiválóbb iskolai eredményeket érnek el. Ők harcolnak a jogaikért! Ezért légy őszinte! - ez ésszerű korlátokat feltételez. Ügyelj, ne legyen sok szabály, mert azokat betartani lehetetlen!
-oil-
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megjelent a Fecsegő Magazin 2011 novemberi száma
ÉRDEKELNEK A FRISS HÍREK, ÉRDEKESSÉGEK,
Megjelent a Fecsegő Magazin 2011 júliusi száma.
A mediterrán vidék folyékony aranya //Ouro líquido do Mediterrâneo