Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeged Közösségi Oldala közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Szeged Közösségi Oldala vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fogyasztó….védelem?avagy a Tesco…
Mindenki a fogyasztóvédelemről beszél, van, aki suttog, van, aki kiállt, s van, aki leírja, s van, aki szóban, s szóvirágban fejezi ki az érzelmeit, a csalódásait, a keserűségét; – hogy becsapták a hivatalok, a bevásárló centrumok…stb. és nem állnak a tudatos vásárló mögé, vagy igen!!
Egy példa a beképzelt, öntelt, „kihaénnem” effektusokról.
2012. 02.26 vásároltam a szegedi TESCO Áruházban egy monitort! A termék megnevezése 8471608000 ACER V193 19” LCD M , Eladási ára: 24990Ft,. a bizonylat száma 2285/00034
Még nem telt el fél év sem, – 2012.aufusztus 16 – amikor a monitor bal oldaláról égett bakelit szagot kezdtem észlelni, s vele párhuzamosan eltűnt a fény, egyszóval elsötétült a képernyő! Azonnal kihúztam a konnektorból. Az éget bakelit szag még másnap is érezhető volt. Bevittem a TESCO áruházba, a vevőszolgálathoz s elmondtam a panaszomat. A hölgy hívatta az egyik vezetőt, s valamit sugdolóztak, majd következett a fekete leves!
A pökhendi, fölényes vezető azonnal úgy reagált, a terméket nem lehet visszacserélni!
- Egyáltalán ismeri a felmerült problémát?- még szerényen kérdeztem.
- Nem szükséges!
- Ismerem a jogaimat s a kötelességeimet… félbe szakított. Megpróbáltam folytatni, ám ismét megszakított
- Kérem vegyenek fel egy jegyzőkönyvet!
- Kinek a részére állítsuk ki? – kérdezett lekezelően a „vezető”
- A Tisza – Menti Regionális Kulturális Fogyasztóvédelmi Egyesületnek, aminek az elnöke vagyok!
A „vezető” a beosztottjának úgy diktálta le, hogy az úr a fogyasztóvédelmi területi igazgató… így írják le-be a jegyzőkönyvbe!
Csodálkoztam a dialektika e fordulatán. Ezt követően elkértem a panaszkönyvet! A száma BD 682111,12 ahol részletesen leírtam a panaszomat, s kijavítottam a „vezető”
szándékos hibázását, a beosztásommal kapcsolatban. Továbbiakban közöltem
vele, hogy fogyasztóvédelmi szakújságíró vagyok…
A vevőszolgálatos hölgy „szándékosan” – Nikolett -, fogyasztóvédelmi igazgatóként jelölt meg. Egy újabb bejegyzés következett, s korrigáltam az új beosztásomat….
Ezek után kértem, hogy a meghibásodott égett szagú monitort cseréljék ki! Erre nem voltak hajlandóak!
Az Acer jótállási jegyén – E014552, E037835 – sehol nem szerepelt a szervizhálózat, s semmi adat, nem utalt az eléréséhez! Tulajdonképpen egy üres A/5 lap nézett vissza, (!) ahol csak a vásárló kötelességei voltak mereven leírva.
Ahogy átforgattuk a lapokat a negyedik oldalon egy pesti telefonszámot fedeztünk fel s egyszerre kiáltottunk: – föld a láthatáron! A telefonszám: 061/555-5200. Felhívtam a számot. Először foglaltat, később senki nem vette fel. KB egy órán keresztül hívtam eredménytelenül.
Nikolett a felvetett kérdésemre, hogy mikor érvényesíthetem a
fogyasztóvédelmi jogaimat, így felelt: – kb. 3-4 hét múlva érdeklődjön!
-Addig nem tudom használni a PC-t.
Konklúzió: A gigantikus bevásárló centrumok szándékosan tartanak be (?) s szándékosan nézik hülyének a tudatos vásárlókat, akik érvényesíteni szeretnék a jótállási jegy adta lehetőségeiket.
Nagyon szívesen meghívom a TESCO áruház igazgatóját a fogyasztóvédelmi műsoromba, ahol a közönséget a tudatos vásárlók alkotják, s nem az áruház beosztottjai…
2012.augusztus 17
Oláh-István László
író,újságíró-főszerkesztő
A Tisza – Menti Regionális Kulturális Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!